Metroaren Foroa
#galdakaONpartehartu Metroaren 5. linearen inguruko udal foroa
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Deskribapena (Castellano)
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Resumen de la exposición
La línea 5 tal y como está configurada es una prolongación de la línea 3. El nombre de línea 5 venía a indicar el orden en el que irían abriéndose las líneas pero a día de hoy es algo ya superado porque la línea 5 ha adelantado a la línea 4.
Es una línea con dificultades ya que se da en un terreno bastante cambiante y pasa tres veces por debajo del Ibaizabal.
El servicio tendrá cuatro estaciones: Aperribai, Bengoetxe, Galdakao Centro y Hospital.
Ya están licitados los tres primeros tramos por un importe total de 240 millones de euros. Es importante aclarar que esto es la obra civil del Metro. Es decir, a esto habría que añadir los equipamientos como las escaleras mecánicas, los elementos de señalización, los trenes, etc. Se licita por separado para obtener mejores precios.
El tramo 4 hay que licitar, por un importe de 40 millones de euros, corresponde al tramo entre el hospital y la conexión de tren de Usansolo. En este momento este tramo se encuentra en información pública porque tenía una modificación sustancial respecto a las previsiones inicialmente aprobadas por el Gobierno Vasco y requiere una nueva información pública.
El primer tramo. Sarratu-Aperribai. La obra discurre principalmente por el municipio de Basauri, porque es la estación de intercambio con la Línea 2 del Metro. La estación de Sarratu tendrá dos andenes. Uno para las unidades de Metro Bilbao, y otra para las unidades de Eusko Tren. Son iguales y adosadas.
A estación de Aperribai se desarrolla en la franja sin edificación situada entre el barrio y la N-634. Se plantea una estación de andén central. Se plantea una relación de la entrada con los autobuses de Bizkaibus.
El segundo tramo es el tramo Aperribai-Galdakao. Es íntegramente en túnel, salvo la estación de Bengoetxe (estación similar a la de Sarriko) Tendría acceso desde el lado de Aperribai y una salida de emergencia por el lado de Galdakao. La estación de Galdakao es “en caverna”, tradicional de Metro Bilbao, con dos accesos. El ascensor se situará tras Torrezabal.
El tercer tramo, Galdakao-Hospital. Sólo tiene la estación del Hospital. Tendrá dos accesos. En función del desarrollo de la urbanización del entorno del Hospital, lo que se ha previsto es que el acceso más próximo a Usansolo sea el principal. Hasta que se desarrolle la zona norte de la urbanización el segundo acceso será una salida de emergencia preparada para habilitarla como acceso. Se accedería con una batería de ascensores de alta capacidad iguales que la batería de Zazpi Kaleak. No se prevén atascos dado que se trata de ascensores de alta velocidad.
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Resumen de la exposición
La línea 5 tal y como está configurada es una prolongación de la línea 3. El nombre de línea 5 venía a indicar el orden en el que irían abriéndose las líneas pero a día de hoy es algo ya superado porque la línea 5 ha adelantado a la línea 4.
Es una línea con dificultades ya que se da en un terreno bastante cambiante y pasa tres veces por debajo del Ibaizabal.
El servicio tendrá cuatro estaciones: Aperribai, Bengoetxe, Galdakao Centro y Hospital.
Ya están licitados los tres primeros tramos por un importe total de 240 millones de euros. Es importante aclarar que esto es la obra civil del Metro. Es decir, a esto habría que añadir los equipamientos como las escaleras mecánicas, los elementos de señalización, los trenes, etc. Se licita por separado para obtener mejores precios.
El tramo 4 hay que licitar, por un importe de 40 millones de euros, corresponde al tramo entre el hospital y la conexión de tren de Usansolo. En este momento este tramo se encuentra en información pública porque tenía una modificación sustancial respecto a las previsiones inicialmente aprobadas por el Gobierno Vasco y requiere una nueva información pública.
El primer tramo. Sarratu-Aperribai. La obra discurre principalmente por el municipio de Basauri, porque es la estación de intercambio con la Línea 2 del Metro. La estación de Sarratu tendrá dos andenes. Uno para las unidades de Metro Bilbao, y otra para las unidades de Eusko Tren. Son iguales y adosadas.
A estación de Aperribai se desarrolla en la franja sin edificación situada entre el barrio y la N-634. Se plantea una estación de andén central. Se plantea una relación de la entrada con los autobuses de Bizkaibus.
El segundo tramo es el tramo Aperribai-Galdakao. Es íntegramente en túnel, salvo la estación de Bengoetxe (estación similar a la de Sarriko) Tendría acceso desde el lado de Aperribai y una salida de emergencia por el lado de Galdakao. La estación de Galdakao es “en caverna”, tradicional de Metro Bilbao, con dos accesos. El ascensor se situará tras Torrezabal.
El tercer tramo, Galdakao-Hospital. Sólo tiene la estación del Hospital. Tendrá dos accesos. En función del desarrollo de la urbanización del entorno del Hospital, lo que se ha previsto es que el acceso más próximo a Usansolo sea el principal. Hasta que se desarrolle la zona norte de la urbanización el segundo acceso será una salida de emergencia preparada para habilitarla como acceso. Se accedería con una batería de ascensores de alta capacidad iguales que la batería de Zazpi Kaleak. No se prevén atascos dado que se trata de ascensores de alta velocidad.
Deskribapena (Euskera)
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Aurkezpenaren laburpena
5. linea, konfiguratuta dagoen bezala, 3. linearen luzapena da. 5. linearen izenak lineak zein ordenatan irekiko ziren adierazten zuen, baina gaur egun gainditutako zerbait da, 5. lineak 4. linea aurreratu baitu.
Zailtasunak dituen linea da; izan ere, nahiko eremu aldakorrean egingo da, eta hiru aldiz igarotzen da Ibaizabalen azpitik.
Zerbitzuak lau geltoki izango ditu: Aperribai, Bengoetxe, Galdakaoko erdigunea eta Ospitalea.
Lehenengo hiru tarteak lizitatuta daude, 240 milioi euro guztira. Garrantzitsua da argitzea hau metroaren obra zibila dela. Hau da, horri gehitu behar zaizkio ekipamenduak, hala nola eskailera mekanikoak, seinaleztapen-elementuak, trenak, etab. Bereizita lizitatzen da, prezio hobeak lortzeko.
4. tartea, 40 milioi eurokoa, ospitalearen eta Usansoloko tren-lotunearen arteko tarteari dagokio. Une honetan, tarte hori informazio publikoan dago, Eusko Jaurlaritzak hasieran onartutako aurreikuspenekiko funtsezko aldaketa bat zuelako eta informazio publiko berria behar duelako.
Lehenengo zatia. Sarratu-Aperribai. Obra batez ere Basauritik igarotzen da, Metroaren 2. linearekin truke-geltokia delako. Sarratuko geltokiak bi nasa izango ditu. Bat Metro Bilbaoko unitateetarako, eta beste bat Eusko Treneko unitateetarako. Berdinak dira, elkarren ondoan jarrita.
Aperribaiko geltokia auzoaren eta N-634 errepidearen artean dagoen eraikuntzarik gabeko gunean egingo da. Nasa zentraleko geltoki bat proposatu da. Sarrera Bizkaibuseko autobus geltokitik hurbil egongo da.
Bigarren zatia Aperribai-Galdakao zatia da. Tunela da oso-osorik, Bengoetxeko geltokia izan ezik (Sarrikokoaren antzeko geltokia). Aperribai aldetik sartzeko aukera izango luke, eta Galdakao aldetik larrialdietarako irteera bat. Galdakaoko geltokia haitzulo batean dago, Metro Bilbaon, eta bi sarbide ditu. Igogailua Torrezabalen atzean jarriko da.
Hirugarren zatia, Galdakao-Ospitalea. Ospitaleko geltokia besterik ez du. Bi sarbide izango ditu. Ospitalearen inguruko urbanizazioaren garapenaren arabera, Usansolotik hurbilen dagoen sarbidea nagusia izatea aurreikusi da. Urbanizazioaren iparraldea garatu arte, bigarren sarbidea larrialdietarako irteera bat izango da, sarbide gisa gaitzeko prestatua. Kapazitate handiko igogailu-bateria batekin sartuko litzateke, Zazpi Kaleetako bateriaren berdinak. Ez da jende-pilaketarik aurreikusi, abiadura handiko igogailuak baitira.
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Aurkezpenaren laburpena
5. linea, konfiguratuta dagoen bezala, 3. linearen luzapena da. 5. linearen izenak lineak zein ordenatan irekiko ziren adierazten zuen, baina gaur egun gainditutako zerbait da, 5. lineak 4. linea aurreratu baitu.
Zailtasunak dituen linea da; izan ere, nahiko eremu aldakorrean egingo da, eta hiru aldiz igarotzen da Ibaizabalen azpitik.
Zerbitzuak lau geltoki izango ditu: Aperribai, Bengoetxe, Galdakaoko erdigunea eta Ospitalea.
Lehenengo hiru tarteak lizitatuta daude, 240 milioi euro guztira. Garrantzitsua da argitzea hau metroaren obra zibila dela. Hau da, horri gehitu behar zaizkio ekipamenduak, hala nola eskailera mekanikoak, seinaleztapen-elementuak, trenak, etab. Bereizita lizitatzen da, prezio hobeak lortzeko.
4. tartea, 40 milioi eurokoa, ospitalearen eta Usansoloko tren-lotunearen arteko tarteari dagokio. Une honetan, tarte hori informazio publikoan dago, Eusko Jaurlaritzak hasieran onartutako aurreikuspenekiko funtsezko aldaketa bat zuelako eta informazio publiko berria behar duelako.
Lehenengo zatia. Sarratu-Aperribai. Obra batez ere Basauritik igarotzen da, Metroaren 2. linearekin truke-geltokia delako. Sarratuko geltokiak bi nasa izango ditu. Bat Metro Bilbaoko unitateetarako, eta beste bat Eusko Treneko unitateetarako. Berdinak dira, elkarren ondoan jarrita.
Aperribaiko geltokia auzoaren eta N-634 errepidearen artean dagoen eraikuntzarik gabeko gunean egingo da. Nasa zentraleko geltoki bat proposatu da. Sarrera Bizkaibuseko autobus geltokitik hurbil egongo da.
Bigarren zatia Aperribai-Galdakao zatia da. Tunela da oso-osorik, Bengoetxeko geltokia izan ezik (Sarrikokoaren antzeko geltokia). Aperribai aldetik sartzeko aukera izango luke, eta Galdakao aldetik larrialdietarako irteera bat. Galdakaoko geltokia haitzulo batean dago, Metro Bilbaon, eta bi sarbide ditu. Igogailua Torrezabalen atzean jarriko da.
Hirugarren zatia, Galdakao-Ospitalea. Ospitaleko geltokia besterik ez du. Bi sarbide izango ditu. Ospitalearen inguruko urbanizazioaren garapenaren arabera, Usansolotik hurbilen dagoen sarbidea nagusia izatea aurreikusi da. Urbanizazioaren iparraldea garatu arte, bigarren sarbidea larrialdietarako irteera bat izango da, sarbide gisa gaitzeko prestatua. Kapazitate handiko igogailu-bateria batekin sartuko litzateke, Zazpi Kaleetako bateriaren berdinak. Ez da jende-pilaketarik aurreikusi, abiadura handiko igogailuak baitira.